Benieuwd wat de services van ons premium uitzendbureau betekenen voor onze vakkrachten? Marlene vertelt u hoe zij medewerkers helpt hun werk optimaal te kunnen doen.
Een uitzendbureau dat premium diensten levert? Dat klinkt als het beloven van gouden bergen. Maar niets is minder waar! Wij snappen namelijk als geen ander dat de Nederlandse jachtbouw tot de top van de wereld behoort en dat wij om die positie te behouden veelal afhankelijk zijn van arbeidsmigranten. Daarom doen wij er alles aan om de beste mensen te werven voor onze opdrachtgevers én staat de zorg voor onze werknemers bovenaan de prioriteitenlijst.
Al onze vakmensen hebben verstand van zaken, de juiste diploma’s en een goed Engels taalniveau. Wij zorgen ervoor dat zij vanaf de aankomst in Nederland zorgeloos aan de slag kunnen. Marlene Steenwijk, Backoffice-medewerker bij Veritec, vertelt over de service die zij verleent aan onze buitenlandse vakmensen.
Arbeiders uit bijvoorbeeld Roemenië of Litouwen reizen meestal via onze lokale agent naar Nederland. Zij spreken goed Engels, hun certificaten en scholing zijn in orde: het zijn technisch opgeleide en welbespraakte mensen. Daar staat een premium service tegenover. “Vanaf het moment dat men in Nederland aankomt, is het onze beurt”, zegt Marlene.
“Wij regelen vervoer, huisvesting, zorgverzekeringen en het aanvragen van een BSN.
Het hele riedeltje tot en met het werken bij de opdrachtgever.”
Zelf heeft zij vooral telefonisch contact met de medewerkers die net aan het werk zijn.
Er zijn regelmatig vragen over het financiële gedeelte, zoals salaris en benzinegeld en over de huisvesting, bijvoorbeeld over kapotte spullen, water of elektriciteit. “Vragen die ik krijg behandel ik zo snel mogelijk. Soms probeer ik huishoudens te wisselen, zodat de medewerkers dichter bij het werk wonen en mee kunnen rijden met collega’s die dezelfde werktijden hebben. Dit alles om het werkgeluk van onze medewerkers zo hoog mogelijk te krijgen. Zo streven wij naar één happy Veritec-family”.
Veritec Yachts vindt het vanzelfsprekend, om hun werknemers zo goed mogelijk te voorzien qua leefomstandigheden en services, vergeleken met andere bureaus.
“Medewerkers hebben het hier écht goed. Daar zetten wij ons ook iedere dag voor in”, vertelt Marlene. “Wij regelen een opdrachtgever die goed past bij de medewerkers en de arbeidsomstandigheden moeten nét zo goed zijn. Dat is terug te zien in de services die de medewerkers ontvangen. Zij hebben een persoonlijke slaapkamer in hun woning, de vervoersmiddelen zijn zeer praktisch en comfortabel, maar ook apparatuur, gereedschappen en PBM’s zijn van hoogwaardige kwaliteit.”
“Wij proberen medewerkers altijd te helpen,” legt Marlene uit. “Als ze na het werk een fysiotherapeut nodig hebben, dan regelen wij dat. Wij horen dan ook vaak terug dat wij goed voor onze mensen zorgen. Daar doen we het voor en die erkenning stralen wij graag uit.”
Wilt u meer weten over onze werkwijze of bent u op zoek naar een vakkracht? Wij helpen u graag verder. Neem daarvoor gerust contact met ons op.